Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the schema-and-structured-data-for-wp domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/torshbdx/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Garantivilkår - Torshov Tannlegesenter - Din personlige tannlege i Oslo
Bestill akutt time i dag!Finn og bestill ledig time
no

En akutt-undersøkelse varer i ca. 30 min. Du får:

  • Diagnostikk og et raskt svar på hva slags behandlingsbehov du har.
  • Smertelindring.
  • Et kostnadsoverslag for nødvendig behandling samt en behandlingsplan.
Se alle ledige timer
Finner du ikke et passende tidspunkt, kan vi alltid hjelpe dersom du ringer oss på 22 37 66 31. Har du akutte behov garanterer vi deg time på dagen. Vi har også drop-in.
Populære søk
Komplett undersøkelse
Komplett undersøkelse
40 min
kr690 (kr 990)
Akutt undersøkelse
Akutt undersøkelse
30 min
kr 690
Garantivilkår

Garantivilkår

av 22. januar 2024


Avtalen inngås mellom pasient og TORSHOV TANNLEGESENTER, heretter referert til som TTS i denne avtalen.

1. Innledning

Formålet med denne avtalen er å skape klarhet og forutsigbarhet mellom pasient og TTS, i forhold til TTSs og pasientens ansvar og forpliktelser i forbindelse med den aktuelle behandlingen og tiden etter behandlingen. Tannbehandling som nevnt i pkt. 2 i denne avtalen har begrenset levetid. For å sikre best mulig resultat må pasienten opprettholde god munnhelsestandard med regelmessige besøk iht. anbefalt intervall hos TTS for sjekk og rens av tenner, hvilket også er en forutsetning for garanti.

Pasienten er selv ansvarlig for daglig renhold iht. instruks og et kosthold som ikke svekker munnhelsen. Dersom pasient ikke opprettholder god munnhelse, kan pasienten befinne seg i samme situasjon som før behandlingen. TTS har ikke ansvar for problemer som kan oppstå pga mangelfull munnhygiene eller helse, f.eks. ved manglende tannlegebesøk eller røyking.

2. Garanti

TTS har garanti på følgende:

2.1 Implantat-fikstur: 5 år*
2.2 Fast protetikk: porselenskroner, implantatkroner, innlegg, skallfasetter: 2 år
2.3 Fyllinger: 1 år
2.4 Avtagbar protetikk: proteser, stabiliseringsskinner, sportsskinner, snorkeskinner: 1 år

Garanti gjelder skade og feil på ovennevnte, som kan skyldes produksjons- og/eller håndhevende-feil, f.eks. skade, fraktur, sprekk, og svakheter i kroner, innlegg og proteser ifbm. produksjon eller sementering/installasjon. Garanti er kun gyldig for behandling som er ferdig og utført av TTS.

*Garanti fra produsent. Mer informasjon i pkt 6.

3. Garantien dekker ikke

3.1 Skader forårsaket av ulykker
3.2 Skader oppstått som følge av tannkjøttsykdommer
3.3 Omkostninger for evt. midlertidige løsninger
3.4 Skader forårsaket av tanngnissing (bruksisme), skjæring eller pressing av tennene
3.5 Uforutsett rotkanalbehandling
3.6 Skader som følge av vektøkning eller vekttap over en kort periode
3.7 Skade/tap av midl. kroner, broer eller proteser
3.8 Skade på skallfasetter
3.9 Skade etter mangelfull munnhygiene og/eller kosthold
3.10 Skader som oppstår grunnet at pasient ikke følger tannlegens råd (f.eks. bruk av bittskinne).
3.11 Andre årsaker som ikke kunne forutses før behandling
3.12 Skader og feil som skyldes forhold som pasient er nærmest til å bære risiko for selv, f.eks. røyking
3.13 Behandling av komplikasjoner i forbindelse med valgt behandling
3.14 Når pasienten ankommer TTS med allerede innsatt(e) tannimplantat(er) fra en annen klinikk, gir TTS kun garanti på implantatkronen. Pasienten er herved informert om at TTS ikke har ansvar for de allerede innsatt(e) implantatfiksturen(e).

4. Garantien er ikke gyldig når

4.1 Pasienten informerer TTS for sent etter at feil/problem ble oppdaget.
4.2 Når munnhygiene er forsømt, og/eller behandlerens instrukser ikke er fulgt.
4.3 Pasienten får sykdom(er) eller tilstand(er) som påvirker tidligere utført behandling.
4.4 Pasienten gir mangelfull opplysning om helsetilstand før tannbehandlingen starter.
4.5 Pasienten ikke har betalt full pris for behandlingen.

Ved feil eller skader skal pasienten varsle TTS skriftlig og innen en uke (se pkt. 8) etter at pasient oppdaget eller burde oppdaget skader eller feil som omfattes av garantien i pkt. 2.

5. Garanti på protetikk

Garanti på protetikk er ikke en fornøydhetsgaranti. Før protetikk blir permanent satt inn, må pasientene godkjenne protetikk, herunder blant annet utseende, form og farge.

Pasientene må varsle om ønsket utseende, form og farge på protetikk før endelig løsning blir bestilt fra tanntekniker. Etter at protetikk er utlevert, kan pasient ikke gjøre gjeldende krav grunnet blant annet utseende, form og farge. Pasient er gjort oppmerksom på at mellom 10 og 15 % av tenner påsatt kroner/innlegg/bropilarer, må rotfylles etter endt behandling. Dette dekkes ikke av garanti.

6. Spesiell informasjon om kirurgi

Som ved all kirurgi er det en viss risiko ved innsetting av implantat, sinusløft, kirurgisk tanntrekking og annen kirurgi. Pasientene må signere tilleggserklæring ved kirurgi. Implantatfiksturer har garanti gitt av produsent av implantatfiksturen. I tilfeller ved utstøting eller tap av implantat, dekker produsenten ny implantatfikstur iht. sin garanti.

TTS har ikke ansvar for kostnader ved utstøting eller tap av implantater. Kostnader med innsetting, tannlege og kirurgens honorar og evt. andre kostnader, dekkes derfor ikke av denne garantien. Pasient vil bli forevist kvittering for kostnad på ny implantatfikstur, og dette trekkes fra på kostnaden for ny innsetting. Om du opplever utstøting, signaler på utstøting eller andre problemer, ta kontakt så raskt som mulig (se pkt. 8).

7. Pasientens plikter

For å holde garantien gyldig, plikter man å møte til regelmessig sjekk og etterkontroll hos TTS iht. anbefalt intervall. Bestilling og priser for dette finnes på torshovtannlegesenter.no. Pasientene har selv ansvar for å møte opp til innkallinger og/eller bestille time selv online. Om man blir forhindret, kan man kontakte TTS og avtale time for sjekk og grunngi hvorfor man ikke kunne overholde planlagt oppfølgingstime. Dette må man gjøre før oppfølgingstimen.

8. Skademelding

Om en pasient får problem etter tannbehandling, må det snarest og innen en uke tas kontakt med TTS, på time@torshovtannlegesenter.no eller 22 37 66 31 i telefontid. Det er pasientens ansvar å følge opp innmelding av skade, og det er bedre å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite.

Alternativ fremgangsmåte:
• Gå inn på: www.torshovtannlege.no. Kontaktskjema ligger nederst på siden.
• Fyll inn dine detaljer og beskriv problemet så nøye som mulig.
• TTS vil ta kontakt samme dag eller neste normale arbeidsdag.

9. Generelle bestemmelser

Forholdet til lovgivning
Denne avtalen regulerer forholdet mellom pasient og TTS fullt ut. Det betyr at forbrukerlovgivning ikke gjelder.

Pasientskade
Ved pasientskade, dvs. skade som skyldes svikt i helsetjenesten, skal TTS varsles skriftlig. TTS har ansvarsforsikring vedrørende pasient-skader.

Betaling, forsinkelsesrenter
Ved misligholdt betaling løper forsinkelsesrenter.

Erstatning
Erstatning er i alle tilfelle begrenset etter bestemmelsene ovenfor.

Norsk pasientskadeerstatning (NPE)
Pasienten er herved gjort kjent med Norsk pasientskadeerstatning (NPE).

Forfatter

Publisert
Unntaksfeil i serverscript. Vennligst last inn siden på nytt!
Du har ingen internettforbindelse. Logg deg inn på nett og last inn siden på nytt!
Et unntaksfeil har intruffet. Vennligst last inn siden på nytt!